Carl Grinde's Blog
    förnybar energi  tech  oberoende nyheter  tro på Gud    hälsa    kultur    trädgård  den nya världsordningen  

Bevara namnet Jesus Kristus


Text: Carl Grinde Datum: 29 December, 2013
Även återgiven text från delade sidor
Uppdaterad 7 September, 2014



Kasta inte bort Jesu Kristi namn!
Detta är vad jag tror. De krafter som styr vill skapa en ny global anti-kristen världsreligion, en ny tro för en ny era , den nya tidsåldern, the new age.
Är det en religion? Det är ett sätt att anpassa sig i en ny världsordning där allt styrs och kontrolleras av de multinationella storföretagen. Alla kommer att bli tvugna att ställa upp som slavar och ta emot ett microchip i högra handen eller i pannan för att kunna köpa, sälja och delta i samhället. Folk kommer att låta sig brännmärkas frivilligt med kommersialismens och girighetens sigill i pannen eller på handen. Hur ska detta gå till? Först måste det gamla försvinna för att ge plats åt det nya. De vill förstöra folks tro på den kristna religionen och på Jesus Kristus och på NAMNET Jesus Kristus.
Detta är en pågående process och det händer just nu, steg för steg.

Jag håller med om att Julen är en väldigt kommersialiserad helgdag. För att inte säga extremt kommersialiserad. Jag är tyvärr inget undantag på den punkten. Men denna Julafton började jag med att be och sa till Jesus att jag ville fira dagen till hans ära. Vi avslutade Julafton i Häggenås kyrka med Häggenås kyrkokör där jag är med och sjunger i. Vi hade en solist med som heter Malin Myrstad som är opera sopran. Hennes röst är helt fantastisk och det var det bästa uppträdandet som jag hört live av en solo artist, ja för hon sjöng några låtar solo också, Pie Jesu och Ave Maria. Det var sagoligt bra, fantastiskt! Fullsatt i kyrkan, levande ljus, en bra kvinnlig präst som höll en angelägen predikan om Jesus. Allt blev ju dessutom så mycket bättre eftersom jag upplevde en nystart i mitt andliga liv. Det var kanon!
Ok Julen har även ett hedniskt ursprung. Midvinter blot hette det här i Sverige på vikingatiden.
Mitt i den mörkaste tiden på året känner vi behov att tända eldar och ljus.
Men det finns ju många saker i Julen som relaterar till Bibeln och evangeliet om Jesus. Advent till exempel väntar vi födelsen av vår kung. Betlehem stjärnan, änglar, änglakörer..
Struntsamma om Jesus inte föddes exakt den 24 eller 25 december. Vi har berättelsen om ett barn som föds i ett stall i Betlehem. Det är Israels kung, hela världens kung! Låt oss bevara denna berättelse och tradition om Jesu födelse i Betlehem för den är sann.
Låt oss gå tillbaka till Bibelns budskap om evangeliet och Jesu budskap om förlåtelse, generositet, medkänsla och att ge till andra. Ge något till människor i nöd, Ge något till de fattiga.
Som sagt Julen är kommersialiserad. Jultomten har fått sitt nuvarande utseende från en Coca Cola reklam.
Men om vi nu får för oss att vända oss emot en del av våra gamla jultraditioner, låt oss inte städa bort allt. Risken är att vi går med på att städa bort namnet Jesus Kristus också.

Tidsräkningen återställs till "år noll" igen
Det kommer förmodligen att bli en återställning av tidsräkningen till "år noll" igen. Tänk vilket positivt genomslag de kommer få för sin nya världsordning med microchips i alla människor: Hör ärade världsmedborgade, detta är Year Zeo, Year One! Ni är de utvalda! Kombinera detta med ett världskrig som precis har slutat.
Den kristna kalendern kommer att ogillas. Det står i Bibeln att Anti-krist kommer att ändra på stadgar, traditioner mm almanackan typ.
Min gissning är att vi kommer att ha en ny global världsreligion av år 2015 och exklusiv tillbedjan till Jesus Kristus som exkluderar andra religioner kommer då att förbjudas.
King James Bibelöversättning kommer isåfall också att förbjudas.
Denna nya era kommer att ha sin födelse när globala konflikter upphör och världen förenas som Ett. Shia och Sunni muslimer blir då vänner. Israeler och palestiner. Irland och nord Irland får slut på konflikterna. Dina köpta region DVDs kommer att funka överallt..för allt kommer att vara samma land. Inga fler irriterande meddelanden på Youtube om att upphovsmannen har "spärrat detta innehåll i ditt land".

Ska vi verkligen kasta bort Jesus Kristus så lätt? Jesus Kristus är Herre! Oavsett om du säger det med en spansk accent eller afrikansk accent, tror jag att Herren kan höra dig oavsett ditt uttal.
Rövaren som hängde på korset bredvid Jesus på Golgata såg att Jesus var Gud och han kallade honom bara "herre" och Jesus hörde honom och lovade honom att få komma in i paradiset med honom.
Rövaren talade inte i tungor, han var inte döpt. Han talade bara till Jesus och kallade honom herre, utan att ens använda hans namn. Gud ser till vårt hjärta. Gud såg hela den mannens liv.

Se dessa falska och fruktansvärda hemsidor nedan som förnekar Jesus. Det kommer säkert komma massa nya läror även inom kristendomen som säger att Jesus hette ju egentligen si och så, så låt oss sluta använda namnet Jesus.
Jag säger: låt oss fortsätta fira Jul, men till åminnelse av Jesus Kristus födelse. Minska ner på prestationskraven, stressen och inköpen rent allmänt till Julhelgen.

Det tomma namnet "Jesus"
http://www.yahweh.com/The-Name-Of-Yahshua.html

Varför är Jesus som namn på Messias ett problem?
http://www.bibletruth.cc/Body_The_Messiahs_Name.htm

Jesus Kristus är en falsk Messias
http://www.evilbible.com/jesus_false.htm

Jesus - odjurets falska messias - Den avskyvärda avgudabilden
http://www.sabbathcovenant.com/false_messiah_of_the_beast.htm

Det falska namnet på Messias (Jesus)
http://www.yahspeople.com/the-false-name.html

"Jesus" - ett falskt namn som bevisar att kristendomen avsiktligt följer fel i stället för sanning
http://returntogodsway.weebly.com/his-name-is-yeshua.html

Jag håller med om att det finns väldigt mycket i julfirandet som inte handlar om Gud och Jesus, att Julen i mycket har tappat sin heliga innebörd, att kommersialismen har ersatt Julens budskap om Messias födelse.
Många icke kristna firar ju Julen till exempel. Detta faktum kan vara ett verktyg för den styrande eliten att förstöra folks tilltro till Kristendomen och Jesus helt för att istället kunna införa en global världsreligion.
De vill antagligen införa en synsätt som tar bort Jesus Kristus ur den almänna kulturen.
Självklart kommer komersialismen i Julfirandet att bli exponerat på aktivistsidor på Facebook. Men kommersialism finns ju även utanför det kristna Julfirandet.
Även om Jesus namn från början var Yahshua Hamashiach tycker jag inte det finns någon anledning att helt överge namnet Jesus Christ, Jesus Kristus. Jag säger oftast Jesus Kristus när jag ber till honom.
Jag måste medge att mycket av vårt Julfirande har väldigt lite eller inget alls att göra med Gud eller Jesus. Jultomtens utseende med röda kläder och vitt skägg är taget från en Coca Cola reklam till exempel. Hur somhelst jag vill att vi alla fortsätter att fira Jul men på ett sätt att fira och ära födelse av vår herrre och frälsare Jesus Kristus Messisas.
Iallafall, här kommer lite sidor som ifrågasätter Julfirandet. När du läser dem, tänk på att det antagligen finns krafter som vill ta bort tillbedjan av Jesus Kristus helt och hållet.

Den enkla sanningen om Julen
http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/Other%20Pagan%20Mumbo-Jumbo

Julens ursprung
http://www.simpletoremember.com/vitals/Christmas_TheRealStory.htm

Julen Mor till alla hedniska helgdagar
http://allfaith.com/holidays/christmas.html

Santa Claus 1931 annonskampanj från Coca - Cola Julens ursprung
Santa Claus 1931 Coca-Cola christmas origin Google images

Den sanna historien om den moderna Jultomten
http://www.coca-colacompany.com/stories/coke-lore-santa-claus

Den chockerande sanningen om den hedniska Julen!
http://www.hope-of-israel.org/cmas1.htm

Jultraditioner som kommer att skicka dig till helvetet
http://www.cracked.com/funny-6990-9-christmas-traditions-that-will-send-you-to-hell

Julen? Är den "kristen" eller Hednisk? Nej! Det är dags att lära sig lite riktig historia....
http://www.freerepublic.com/focus/religion/2971709/posts

Julen? Är den "kristen" eller Hednisk?
http://www.goodnewsaboutgod.com/studies/holidays2.htm

Om Julen och tillbedjan av Jesus snart upphör, oroa dig inte, du kan alltid köpa en Shrek Bibel.












tags: Jesus, Jesus Kristus, Gud, skapare, skapelsetro, skapelse, bibleln, kristen tro, kristen, kyrka, religion, hopp, gudstro, jorden, naturen, ekosystem, planeten, planet, natur
För de som söker Gud finns det hopp. Gud är verklig. Namn och titlar på Gud. Många vackra foton på skapelsen.
Himmelska uppenbarelser om paradiset, Gud Fadern och Jesus Kristus. Ge ditt liv till Gud.
Drömmar om uppryckelsen, profetiska drömmar, varningar
Guds varning till de tysta väktarna. Varningar till de olydiga. Vad avgör om du är frälst eller inte?